تنظیمات قالب

باز نشر

حکم فیلترینگ تلگرام در برزیل صادر شد

نگرانی برزیل از انتشار اطلاعات غلط در پیام رسان تلگرام در آستانه انتخابات این کشور

برزیل پیام‌رسان تلگرام را به دلیل نگرانی از انتشار اطلاعات غلط و عدم پیروی این پیام‌رسان از قوانین این کشور فیلتر کرد.


بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، دادگاه عالی برزیل حکم فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام را در این کشور صادر کرد تا نشان دهد که در مقابله با اطلاعات اشتباه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور مصمم است.

الکساندر دی مورائس، قاضی دادگاه عالی برزیل می‌گوید تلگرام به این دلیل مسدود شده که به طور کامل به دستورات قبلی برای حذف حساب‌های یکی از حامیان «ژایر بولسونارو» رئیس جمهور این کشور پاسخ نداده است. این حامی به دلیل انتشار اطلاعات نادرست و تهدید قضات دیوان عالی تحت بازجویی قرار دارد.

دی مورائس به ارائه دهندگان اینترنت و خدمات تلفن همراه دستور داد تا تلگرام را در این کشور غیرقابل استفاده کنند و به اپل و گوگل هم دستور داد تا این برنامه را از فروشگاه‌های اپلیکیشن‌های موبایلی خود حذف کنند. او به شرکت‌ها پنج روز فرصت داده تا از این حکم پیروی کنند.

پاول دوروف، مالک تلگرام، در واکنش به این حکم در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت او قادر به پاسخ دادن به پیام‌های دادگاه عالی برزیل نبوده زیرا ایمیل‌های دادگاه را گم کرده است.

او در این بیانیه از دادگاه عالی برزیل به دلیل سهل انگاری شرکتش عذرخواهی کرده و از دادگاه خواسته تا اجرای حکم فیلترینگ را به تعویق بیندازد.


منبع خبر : اقتباسی

create باشگاه خبرنگاران جوان