تنظیمات قالب

ویژه
اینتل همچنان در صدر جدول

معرفی پردازنده اینتل به عنوان سریع ترین پردازنده جهان

پردازنده Core i9-12900KS در تاریخ 16 فروردین (5 آوریل) با قیمت 739 دلار وارد بازار می‌شود.

شرکت اینتل (Intel) اخیرا پردازنده‌های نسل دوازده خود را که با نام Alder Lake شناخته می‌شوند، عرضه کرده است. اما حالا این شرکت پردازنده مرکزی Core i9-12900KS را به عنوان سریع‌ترین CPU دنیا معرفی کرده که سرعت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

پردازنده Core i9-12900KS که محصول جدید اینتل به حساب می‌آید، به عنوان سریع‌ترین CPU دسکتاپ جهان معرفی شده است. این پردازنده از فرکانس 5.5 گیگابایت Max Turbo بهره می‌برد و می‌تواند انتخاب فوق‌العاده‌ای برای گیمرها باشد. علاوه بر این، کسانی که به صورت حرفه‌ای در حوزه کارهای گرافیکی مشغول هستند و می‌خواهند از بالاترین میزان قدرت پردازشی بهره‌مند شوند نیز می‌توانند از این CPU نهایت استفاده را ببرند.

مارکوس کندی گفت:

پردازنده Core i9-12900KS از معماری هیبریدی Alder Lake و 16 هسته مجزا که شامل هشت هسته‌ی قدرتمند و هشت هسته‌ی کارآمد می‌شوند، در کنار 24 ترد (Thread) استفاده می‌کند. کش Smart این CPU به 30 مگابایت می‌رسد و قدرت پایه آن نیز 150 وات است.

درست مانند تمامی CPUهای Alder Lake، پردازنده Core i9-12900KS نیز با مادربردهای Z690  سازگار است. شرکت اینتل توصیه کرده که برای دستیابی به بهترین عملکرد، حتما BIOS آپدیت شود. از آن جایی که مادربردهای Z690 با مشخصات مختلفی عرضه شده‌اند باید بگوییم که این پردازنده با جدیدترین PCIe 5.0 و حافظه‌های DDR5 سازگاری دارد. علاوه بر این، می‌توان از آن روی مادربردهایی با PCIe 4.0 و حافظه DDR4 نیز استفاده کرد.

با این که پردازنده Core i9-12900KS به لطف قدرت اورکلاک‌اش (Overclock) احتمالا در حال حاضر قدرتمند‌ترین CPU در دسکتاپ‌ها باشد، اما شاید نتوان برای مدت زیادی این عنوان را یدک بکشد. این احتمال وجود دارد که AMD Zen4 جدید یا پردازنده‌های Raptor Lake از خود اینتل تا اواخر سال جاری میلادی این عنوان را از Core i9-12900KS بربایند.

 

منابع: پارسان آی تی ، لیویتو


منبع خبر : اقتباسی